وضعیت واردات و تولیدات تجهیزات دندانپزشکی
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

وضعیت واردات و تولیدات تجهیزات دندانپزشکی

بخش اعظمی از تجهیزات دندانپزشکی موجود در بازار از کشورهای دیگر وارد می شوند و مساله دلار و نوسانات ان به شدت بر روی قیمت این محصولات تاثیر گذار بوده است و این مساله مانع واردات برخی از تجهیزات دیگر در بازار شده است زیرا قیمت تمام شده بسیار بالا بوده و اصلا مقرون به صرفه نمی باشد. در ابتدای این وضع دولت برای جلوگیری از تاثیر قیمت ارز بر روی این تجهیزات ارز دولتی به تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی اختصاص داد ولی این مساله تاثیر چندانی بر وضعیت نداشته و این تجهیزات مانند سایر کالاها با افزایش قیمت زیادی روبه رو بوده اند.

بازار داخلی نیز در این سالها نتوانسته پاسخگوی همه نیازهای دندانپزشکان در همه تجهیزات باشد .تولید کنندگان داخلی بیشتر در بخش تولید مواد فعالیت داشته اند و برندهای خوب و با کیفیتی از مواد را در این سالها روانه بازار کرده اند. در زمینه تولید تجهیزات نیز محصولات با کیفیتی در بازار وجود  دارد ولی در مقایسه با برندهای خارجی این محصولات نیاز

در واقع در اقتصاد سالم که تولید هر کالایی از جمله تجهیزات دندانپزشکی برای تولید کننده مقرون به صرفه تر است تا واردات ان بستر تولید و پیشرفت فراهم میشود ولی در ایران عکس این قضیه اتفاق می افتد و همیشه تولید برای تولید کننده هزینه های هنگفتی را به دنبال دارد و مالیات های سرسام اور فرد منصرف از تولید می کند و بیشتر افراد تمایل دارند تا سرمایه های خود را به بخش واردات ببرند و این مساله تولید را کاهش یمی دهد.

در هر صنعتی بیشتر تمایل سرمایه داران به واردات محصولات است تا تولید انها. راه سخت و دشوار تولید در ایران همیشه تمایل به سرمایه گذاری در این بخش را کاهش می دهد و در شرایط نابه سامان کنونی ضعف در این بخش به خوبی احساس می شود.

تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی از جمله کالاهای مهم و حیاتی هستند که مستقیما با سلامت افراد جامعه در ارتباط هستند و شرایط موجود مشکلات جدی را برای سلامت جامعه به وجود خواهد اورد. در واقع با افزایش قیمت این تجهیزات دندانپزشک مجبور به خرید بالاتر انهاست و از طرف دیگر مجبور به افزایش تعرفه درمان خواهد بود و در این شرایط هم  هزینه های درمان برای اکثر مردم سخت است و این مساله سلامت جامعه را دچار مشکل می کند.

نمی توان گفت که چقدر می توان به اصلاح این شرایط امید داشت ولی تنها مساله ای که روشن است نیاز به اصلاح وضعیت موجود است. با این روند رو به رشد قیمتها قطعا با مشکلات جدی رو به رو خواهیم بود و باید چاره ای اساسی برای این وضعیت اندیشیده شود.

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: لوازم دندانپزشکی،تجهیزات دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: